Архитектурните снимки запечатват изменението на културата – втора част

Снимките на архитектура имат особености, които невинаги са свързани само с характеристиките на сградите, които са обект на фотографиране. Трябва да се отчита заобикалящата среда, нуждите, които покрива снимката и каква техника е използвана, за да се представи добре архитектурният ансамбъл.

Хора – включване и премахване

Въпреки че архитектурната фотография обикновено се фокусира върху сградите, трябва да се помисли за включването на хора в снимките. В крайна сметка архитектурата съществува само заради хората. Включването им може да покаже връзката между тях и архитектурата и да визуализира как тя се използва. Включването на хора в композицията също може да вдъхне живот на иначе стерилна сцена. Хората помагат да се представи действителният размер на сградата, като помагат за мащабиране на изображението.

Когато се снима сграда, която е популярна забележителност, често или винаги има някой, който минава през кадъра. Затова има два варианта за снимането им:

  1. Да се снима с дълга експозиция, така че хората да се размажат. Такива снимки подчертават безвремието на сградите, защото замъглените хора предават движението на тълпите.
  2. Да се направи редакция на изображението, която е сравнително улеснена, защото основният обект не се движи. Прави се серия от снимки, без да се мести камерата или стативът. Докато хората се движат пред сградата се заснемат различни части без тях. След това във Photoshop се наслагват отделните изображения и се изтриват хората от всеки слой, разкривайки слоевете отдолу с ясен изглед (дори има и автоматичен начин това да бъде направено, стига да сте заснели предварително снимките си с тази идея).

Използване на Photoshop

Както при всеки вид фотография, постпродукцията е важна стъпка в създаването на висококачествени изображения. Така че разбирането как да се редактират изображения във Photoshop или друг софтуер за редактиране е от съществено значение за всеки архитектурен фотограф. Също така е важно да се знае и кога е добре те да се използват – ако е планирано да се създаде абстрактна архитектурна фотография като художествен проект, тогава може да се манипулират снимките колкото допуска фантазията на автора. Архитектурната фотография често се използва за документиране на структурата и в този случаи зрителите ще очакват изображенията да представят реалността колкото е възможно по-добре. Затова, ако снимките са за клиент е добре да се уточни предварително какви видове редактиране са приемливи.

Техническо оборудване за архитектурна фотография

Един от най-важните елементи, за постигане на красиви архитектурни изображения е използването на адекватни технически средства.

Камерата се избира както и при всеки друг тип фотография от нивото на опит. Препоръчително е тя да е с възможност за смяна на обективите, които да са с full frame, за да се получи висококачествено изображение със значителен контрол върху перспективата, а и за да има достатъчно широк зрителен ъгъл при необходимост.

Като се има предвид, че обектът е неподвижен, то може да се използва и по-бавна скорост на затвора. Това обаче не означава, че в зависимост от осветеността няма да се наложи да се жонглира между режимите с приоритет на блендата (AV) и ръчен режим на работа с камерата. Правилната комбинация от камера и обектив оказва влияние върху качеството на изображението и резултата от снимката, а различните обективи позволяват креативност по отношение на перспективата и дълбочината. За да се обхване цялата сграда, може да е нужно да се използва широкоъгълен обектив. Широкоъгълният обектив улавя по-големи части от екстериора в кадъра, но може да причини изкривяване около ръбовете на изображението, което може да се коригира в софтуера за редактиране. Нормалният обектив представя архитектурата в изображението както се вижда тя с обикновено око. Дългофокусният обектив позволява да се “извади” в едър план определен елемент от сградата.

Стативът поддържа фотоапарата стабилен, което е важно главно когато се използва тежък телеобектив, снимат се обект с дълга експозиция или на място с ниска осветеност, което води до по-фантастично и по-рязко крайно изображение.

Светкавица: Когато се снима вътрешна архитектура, трябва да се компенсира ограничената светлина с приставка за светкавица, за да се получи по-ярко изображение. Освен това може да се добави и друго оборудване като допълнителни светлини, рефлектори и чадъри за дифузно осветление.

Дистанционен спусък: Това оборудване предотвратява трепването на камерата в момента на натискане на спусъка. Жилото е проводник, прикрепен към спусъка на камерата, който помага да се снима без да се докосва камерата. Друг вариант е да се включи освобождаване на затвора с настройване на таймера.

Поляризиращ филтър: Този филтър се използва за максимизиране или минимизиране на ефекта от отраженията в изображението. Освен това този филтър засилва цветовете в изображението.

Използване на нивелир: когато се използва широкоъгълен обектив, може да бъде предизвикателство да се подравни камерата по хоризонта. Това е така, защото е сензорът за фокусиране на обектива се бори с изправянето на изкривявания при най-широкото си фокусно разстояние. Затова един обикновен нивелир ще бъде много полезен.

Архитектурната фотография е област, която предлага възможността да проучите собственият потенциал като фотограф. Тя показва креативността, защото всяка сграда има собствена и различна структура. Следователно, усъвършенстването на уменията, позволява разгръщане на таланта и създаването на собствена ниша за работа.

Ако желаете да задълбочите знанията си във фотографията, разгледайте нашите обучения:

На място
От: 16.11.2024 г.
На място
От: 23.11.2024 г.
Ваучер

ВАУЧЕР – ПОДАРЪК

Подари курс или ваучер с определна стойност

Последвайте ни в социалните мрежи:

Или се запишете за нашия седмичен бюлетин тук

    Коментари